حجت الاسلام جلال يحيي زاده  نماینده تفت

درنشست مشترك اشتغال شهرستان تفت : متاسفانه معضل بيكاري واقعه تلخي است و بدتر از آن نداشتن آمار دقيق در اين زمينه است


یزدفردا "نشست مشترك اشتغال صبح امروز با حضور مديركل تعاون استان، نماينده مردم تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي و فرماندار تفت در دفتر فرماندار برگزار شد

به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان تفت، نشست مشترك اشتغال صبح امروز با حضور مديركل تعاون استان، نماينده مردم تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي و فرماندار تفت در دفتر فرماندار برگزار شد.

در ابتداي جلسه "سيد جلال يحيي زاده" گفت: متاسفانه معضل بيكاري واقعه تلخي است و بدتر از آن نداشتن آمار دقيق در اين زمينه است. وي با اشاره به كاركرد دولت كريمه در زمينه مسكن مهر گفت: در اين بخش، حتي دشمنان داخلي و خارجي ما هم فكر نمي كردند به مرحله اجرا در آيد اما ديديم كه چگونه معضل بي مسكني در ايران در حال حل شدن است و بسياري از جوانان ما صاحب خانه و كاشانه شده اند.

"حجت الاسلام والمسلمين يحيي زاده" با بيان اينكه بحث بيكاري و اشتغال بر دوش وزارت تعاون گذاشته شده اظهار اميدواري كرد با هماهنگي هاي دولت و مجلس و حمايتهاي لازم و جدي، وزارت تعاون از عهده آن برآيد و ما ديگر شاهد بيكاري و معضلات آن نباشيم. نماينده مردم تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي همچنين به اولويتها و پتانسيلهاي شهرستان تفت اشاره كرد و گفت:مسئولين مربوطه بايد با شناسايي اولويتهاي اشتغال و داشتن آمار دقيق بيكاري به اين معضل در اين شهرستان نيز پايان دهند و اين هماهنگي همه دستگاهها را ميطلبد.

"امرالله فلازاده" نيز دراين جلسه از راه اندازي سامانه اشتغال در استان خبر داد وگفت:تا بحال تعداد5579 نفر در استان در اين سامانه ثبت نام نموده اند. مديركل تعاون استان افزود: بر اساس مصوبه بيست و ششم جلسه شوراي اشتغال كشور، بحث ساماندهي كارجويان و افراد بيكار به عهده وزارت تعاون گذاشته شد. وي اظهار داشت: بنابر اين مقرر شد در همه استانها سامانه ثبت نام شناسايي كارجويان انجام شود كه خوشبختانه در اداره كل تعاون استان اين كار صورت گرفته و سايت WWW.ICM.IR جهت ثبت نام كارجويان مشخص شده است.

وي افزود:پس از ثبت نام متقاضيان كار، ظرف مدت منطقي و قابل قبول پالايشهاي لازم در مورد اين افراد صورت گرفته و به مشاوره ارجاع داده مي شوند. فلاح زاده با بيان اينكه بعد از مراحل طي شده افرادي كه مي توانند در قالب خوداشتغالي، كارآفريني، تعاوني و يا حتي غير تعاوني فعاليت كنند ساماندهي مي شوند گفت: راه اندازي بانك اطلاعات كارجويان، كارآفرينان و سرمايه گذاران، طرحها و ظرفيتهاي هر فرد در هر شهرستان نيز ساماندهي شده و جايگاه آنها مشخص مي شود. وي با بيان اينكه در ابتداي راه به ازاي هر نفر 15 ميليون تومان تسهيلات داده مي شود گفت: تاكنون در استان يزد 5579 نفر در اين سامانه ثبت نام كرده اند.

"سيد احمد عبودتيان" نيز در اين جلسه به ارائه آماري از وضعيت تعاوني هاي شهرستان پرداخت. فرماندار تفت خواستار رفع نياز هاي شغلي جوانان تفتي شد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا